Live, Love, Run – Annemerel de Jongh | Recensie

Afgelopen vrijdag kreeg ik het boek Live, Love, Run van Annemerel de Jongh binnen via bol.com. Twee dagen later schrijf ik deze recensie. Een boek waar je als een trein doorheen leest en compleet in wordt gezogen of heb ik hem na twee dagen aan de kant gelegd? Vandaag recenseer ik dit boek van de bekendste hardloopblogger van Nederland. Wil je weten wat ik ervan vond? Lees dan vooral even verder!

IMG_1284

De aankoop
Via de blog van Annemerel wist ik dat ze bezig was met het schrijven van een boek. Hoe het boek zou zijn en over welk onderwerp was me toentertijd nog niet veel duidelijk, al leek het mij een logische verlenging te zijn van annemerel.com. Een boek over hardlopen dus.
Ik was eigenlijk helemaal niet zo met Annemerel haar boek ‘bezig’; als in ‘Ik moet en zal dit boek hebben.’ Hardlopen vind ik leuk, maar je gaat er toch geen boek over lezen, leek mijn hoofdgedachte te zijn. Al gauw raakte ik tóch geïnteresseerd. Kleine stukjes kregen we als volger te zien, waardoor je toch wel heel erg benieuwd raakte naar de inhoud.

Toen het boek eenmaal in de schappen lag en ik de cover zag, was ik dan ook direct verkocht. Het boek schreeuwde mijn naam en beval me een exemplaar af te rekenen. De mooie vormgeving en de pakkende titel deden mij het boek kopen. Annemerel heeft oog voor mooie foto’s op Instagram en haar blog en dit was direct terug te zien in de kaft. Héél positief. Héél fris. Héél Annemerel. Dit boek moest ik hebben. NU.

Dit boek moest ik hebben. NU.

De vormgeving
De huisstijl die Annemerel op haar eigen blog hanteert, zie je terug in alles. De kleuren, de opmaak van haar teksten en vooral haar foto’s. Om de zoveel pagina’s zie je de welbekende selfies van deze selfie-hardloopqueen. De vormgeving doet heel vrolijk aan en heeft een motiverende werking. Ook de tekstopmaak is prettig en zorgt ervoor dat het boek vlot leest. De afwisseling in cursieve, dikgedrukte en standaardtekst wordt goed afgewisseld, zodat het tempo wordt afgewisseld. Erg fijn. De hoofdstukken zijn met roze tussenbladen aangegeven en hierdoor erg gemakkelijk om een bepaald stuk terug te lezen.

liveloverun2

De inhoud
Als je een boek verwacht met alleen een verhaal over Annemerel haar hardloopavonturen, dan kun je je hart ophalen, maar er is meer. Veel meer. Annemerel vertelt over haar eigen loop carrière en de bijbehorende ups en downs. Ze legt hiermee vrijwel alles bloot, tot een grote boodschap aan toe. Annemerel weet op een treffende en humoristische wijze een aantal belangrijke hardloopfeitjes te belichten. Zo geeft ze tips over wat vooral niet te doen.  En inspireert ze je om bepaalde dingen juist wel te doen. Van gadgets tot voedsel, van een hangende hardlooplegging tot aan blessures, alles komt voorbij. Hierdoor vind ik het boek zeer volledig en erg praktisch. Ook heb ik echt heel veel zin gekregen om meer te gaan hardlopen én beter. Ik heb er zin in.

Aanrader?
Ik zou dit boek absoluut aanraden. Het is toegankelijk voor elke hardloper. De beginner, de gevorderde, maar ook voor lopers die momenteel met een blessure stil zitten. Iedereen kan zijn of haar hart ophalen en iets uit de tientallen tips halen. Ook is Annemerel erin geslaagd mij een schop onder mijn loperskont te geven en vooral eens niet zomaar te gaan stoppen. Dus heb je die nodig? Ook dan zit je goed bij Live, Love, Run.

Titel: Live, Love, Run
Schrijver:
Annemerel de Jongh

ISBN: 9789400507210
Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers – Lev.Boeken
Aantal pagina’s:
221
Prijs:
€20,00 via
bol.com

Je leest het. Ik ben helemaal om en kan het boek iedereen aanbevelen. Ik ben benieuwd of jij het hebt gelezen en wat jij ervan vond! Laat je mening achter :-)!

3 thoughts on “Live, Love, Run – Annemerel de Jongh | Recensie

1. Ik ben enorm benieuwd naar dit boek! Overal hoor ik al positieve verhalen hierover. Bij mij is het hardlopen juist volledig stil komen te liggen, omdat ik het nog geen drie kilometer achtereen volhield. “Ik kan dit nooit, laat maar” is continu mijn gedachte. Waarschijnlijk pak ik het op een totaal verkeerde manier aan, dus dat is voornamelijk de reden dat ik haar boek wil lezen. 🙂

2. Ik ben ook echt super benieuwd naar dit boek! Ik volg Annemerel haar blog ook en vond het heel leuk dat ze ons zo af en toe op de hoogte hield van de vorderingen. Toch maar eens kopen binnenkort!